Recent nieuws
3/1/2012
NICE Recording eXpress nu nog scherper geprijsd!Sinds 1 Maart 2012 zijn de prijzen aangepast voor onze NICE Recording eXpress sy ... lees meer »
11/1/2011
BPS - Uw NICE recording eXpress partner!Bergeijk, 1 november 2011 – BPS International BV is al vele jaren CyberTec ... lees meer »
REFERENTIES
  • Lees meer Marc Kohlen en Glenn Kraus
    Intergarde
  • Lees meer Peter Imbos
    TKP Pensioen
Brochures
Hier vind u alle PDF brochures omtrent de NICE Recording eXpress.


Bekijk overzicht
Marc Kohlen en Glenn Kraus

We leven in een tijdperk waarin steeds vaker een onschuldig misverstand of een onduidelijke afspraak de bron van hardnekkige problemen vormt. Recente praktijkvoorbeelden wijzen uit dat de Amerikaanse ‘claimcultuur’ ook in Nederland vaste grond onder de voeten verovert. De gestelde eis van het Ministerie van Justitie liegt er niet om, alle telefoongesprekken in en uitgaand bij de alarmcentrales moeten worden opgenomen.

Intergarde
Intergarde is een beveiligingsorganisatie die zich als totaalbeveiliger profileert. Als relatie kun je bij Intergarde voor een breed scala aan beveiligingsoplossingen terecht. Intergarde is actief in het zuiden van Nederland, en heeft een vooraanstaande positie aan de top van de beveiligingsbedrijven in Nederland kunnen opbouwen. Dit danken zij aan de goede regionale dekking, de breedte van hun dienstenpakket en aan de 275 enthousiaste medewerkers.
Intergarde beschikt over een eigen alarmcentrale die voldoet aan de strengste, door het Ministerie van Justitie gestelde eisen. Daarom mag deze alarmcentrale zich een Particuliere Alarmcentrale (PAC-042) noemen. De alarmcentrale is NCP gecertificeerd hetgeen de zekerheid biedt dat de klanten te maken hebben met een betrouwbare alarmcentrale die garant staat voor een snelle, adequate en correcte afhandeling van alarmmeldingen.

Gespreksopname
Eén van de door Ministerie van Justitie gestelde eis, is dat alle telefoongesprekken in- en uitgaand bij de alarmcentrale automatisch worden opgenomen. De gesprekken worden opgenomen vanaf het moment dat door Intergarde de telefoon wordt opgenomen tot het moment dat de verbinding met de alarmcentrale wordt verbroken. Enkele redenen van Intergarde voor het opnemen van telefoongesprekken zijn:

  • In geval van paniektelefoontjes eventueel aanvullende informatie uit een gesprek te kunnen halen door het opnieuw te beluisteren.
  • Ter voorkoming dat in een latere procedure, bijvoorbeeld bij een klacht of een verschil van mening geen misverstanden ontstaan over de juiste gang van zaken.
  • Telefonische agressie tegen personeel en bedreiging te kunnen aantonen.
  • Bovendien worden de opnames gebruikt voor bij/nascholing van de centralisten.

NICE Recording eXpress
Recording eXpress is een gespreksregistratiesysteem met een open architectuur. Het systeem maakt gebruik van de bestaande faciliteiten zoals de telefooncentrale, het lokale netwerk en de multimedia PC’s op de werkplekken.

De voordelen van dit gespreksopname systeem liggen voor de hand, volgens Marc Köhlen (Manager Technische Beveiliging):“Geen losse applicaties, maar alles beschikbaar via één webapplicatie. Hierdoor is het systeem ook eenvoudig  bereikbaar vanaf verschillende locaties. Verder beschikt het systeem over een uitstekende beveiligingsmodule (o.a. encryptie, Audit trails en Fingerprinting), terugzoekfuncties en zijn gesprekken makkelijk te exporteren en te versturen via e-mail. Daarnaast is het Recording eXpress systeem eenvoudig te beheren omdat al het onderhoud plaatsvindt op één machine, wel te verstaan de recorder zelf!”

Uiteraard is NICE Recording eXpress een oplossing conform de eisen van de Ministerie van Justitie en conform de voorschriften zoals artikel 4.3.6 uit het handboek voor beveiligingstechniek staat beschreven. Zodoende staat NICE Recording eXpress voor betrouwbaarheid, degelijkheid, veiligheid en integriteit.

Privacybescherming
De privacy bij Intergarde wordt op verschillende punten gewaarborgd.
“Alle inkomende- en uitgaande gesprekken op onze ISDN-30 bundels worden opgenomen. Daarnaast wordt ook de interne communicatie tussen toestellen in de meldkamer vastgelegd. Niet iedereen kan allerlei gesprekken terugluisteren. Dat zou in strijd zijn met de privacyregels. Mocht de vraag zich voordoen, dan is er slechts één beheerder die door middel van een loginprocedure toegang tot het systeem heeft. Vanzelfsprekend zal deze niet zomaar gesprekken terugluisteren. Daar zal een verzoek van het management voor moeten komen. Een uitzondering op deze regel is het terugluisteren van actuele gesprekken, bijvoorbeeld om meer informatie uit een paniektelefoontje te achterhalen,’’ aldus Glenn Kraus (ICT beheerder Intergarde).

BPS International
BPS International levert, installeert en onderhoudt intelligente gespreksopname systemen en biedt daarbij maatwerk aan haar klanten.

“De keuze voor leverancier BPS International was snel gemaakt, BPS kwam met een maatwerk oplossing die eenvoudig uitbreidbaar is, het NICE Recording eXpress systeem is ‘proven-technology’ en staat bekend als een betrouwbaar gespreksopname systeem. BPS International levert niet alleen de recorder, ze installeren zelf, en ook de after service leveren ze zelf. BPS International beschikt over een kosteloze helpdesk, mochten er noodgevallen ontstaan hanteren zij een responstijd van 4 uur,” aldus Glenn Kraus.

« terug